lauantai 25. helmikuuta 2012

Alkupölinät

Elikkäs, olen 18-vuotias tyttö joka on päättänyt pudottaa painoa ja kohottaa kuntoa.

Useiden laihdutusepäonnistumisieni jälkeen tämä painonpudotus itseasiassa alkoi aika oudolla tavalla. Olin laittanut kuntosalijäsenyyteni jäihin, koska ylläri pylläri en sitten kuitenkaan saanut aikaseksi raahautua sinne. Olen kuitenkin huomannut ryhmäpaineen auttavan minua kuntoilemaan ja kun tammikuussa kuntosalijäsenyyteni jatkui, päätin ryhdistäytyä. Olin kuitenkin innostunut muusta kuin tylsästä salitreenistä, ryhmäliikuntatunneista nimittäin. Pitkään itseäni hoputettua sain soitettua salille ja kysyttyä että pääsisinkö kokeilemaan niitä ja siitä se innostus lähti. Alunperin en siis edes suunnitellut painonpudotusta vaan pelkästään salille lähtemistä. Rakastuin siellä ryhmäcrossing-tuntiin ja muutin jäsenyyteeni myös ryhmäliikunnat kattavaksi. Lopulta pitkät tutkiskelun jälkeen kävin myös hakemassa itselleni myös sykemittarin kannustimeksi. Ja kun kerran aloin käydä salilla niin pitihän sitä painoakin alkaa seurata ja kun se oli jo hieman pudonnut, herkutkin alkoivat jäädä pois. Ja niin sitä nyt sitten pudotetaan, haaveena kehdata pukea ensi kesänä bikinit päälle - ja olla juoksematta veteen yrittäen peittää käsillä jokaista kehon osaa.

Tammikuun 12. päivä vaaka näytti 89,6 kiloa. Se oli varmaan suurin luku mitä olin vaa'alla käydessäni nähnyt. Tarkemmin mietittynä se on vain 400g alle 90kg. Tämä ei kuitenkaan silloin saanut minua heräämään, sillä ensimmäisen kerran kävin ryhmäliikkumassa 27.1.

Kuntosaleilun aloitettuani kävin 3.2 vaa'alla, 89.4kg. Ja viime maanantaina 21.2 vaaka näytti enää 86.3kg. Alle kuukaudessa olen siis saanut pudotettua 3.1kg. Ja loppujen lopuksi se on ollut melko helppoa. En ole täysin kieltänyt itseltäni muuta kuin sipsit (jotka muuten ovatkin suurin heikkouteni), mutta esimerkiksi töissä jos joku on tuonut karkkia tms. niin saatan napostella niitä suuhuni, mutta vetää rajan. Se ei todellakaan ole aina helppoa, mutta useimmiten onnistun siinä.

Kuntosaleilen Foreverillä ja olen ollut tyytyväinen. Hintaahan tuollakin on, mutta ainakin tällä hetkellä koen sen kannattavaksi.


Kannustimena toimii Polarin FT4, johon olen ollut myös todella tyytyväinen, sekä ominaisuuksiensa että ulkonakönsä takia. Juuri sellainen sopiva perusmittari, josta näkee kalorit ja sykkeen. Tarvitseeko sitä ihminen muuta? Hintaa tuolla oli 90€ -15%, eli 76,5€. Kyllä se silloin kirpaisi, mutta ei kyllä kaduta yhtään!

Lisäksi uskollinen lenkkiseurani, vuoden ikäinen kultainennoutajamme. Tällä piskillä riittää voimia ja intoa silloinkin kun makaan keskellä peltoa ja kiroan sekä koiran että itseni ja kaikki laihdutussuunnitelmani alimpaan helvettiin ja antaisin vaikka toisen käteni pussillisesta sipsejä ja parista mäkkärin juustosta.


Juu, tästä siis lähdetään kirjottelemaan. Toivottavasti joku kiinnostuu eikä pelästynyt esittelykirjotteluani, tiedän itsekin että koko postaus on melko sekava :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti